poniedziałek, 30 stycznia, 2023

W okresie jesieni i zimy powinniśmy dbać o siebie z większym zaangażowaniem – dotyczy to zarówno dbania o własne zdrowie, jak i samopoczucie. Ze względu na mniejszą ilość świeżych owoców i warzyw w sklepach, nasze organizmu narażone są na spadki odporności. Jak temu zaradzić?

Codzienna dawka witamin!

Podstawą w codziennym żywieniu jest odpowiednia ilość białka, węglowodanów, witamin i składników mineralnych. Niedobór któregokolwiek z tych składników szybko skutkować będzie spadkiem masy ciała, gorszym samopoczuciem, brakiem energii do działania. W czasie zimy krótszy dzień i mniejsza ilość słońca dodatkowo negatywnie wpływają na nasze zdrowie – warto wszelkimi sposobami dbać o siebie i dostarczać organizmowi tego, czego potrzebuje. Pierwszym krokiem jest suplementacja witaminy D, która pozwala na budowanie mocnych kości, wpływa też na samopoczucie. Witaminy możemy suplementować lub też przyswajać je w prostych, domowych koktajlach, składających się z bananów, pomarańczy, szpinaku – wszystkie te produkty znaleźć można w przydomowych marketach. Dobrym sposobem na dostarczenie do organizmu witamin będzie też wypijanie naturalnych soków – znaleźć je można w marketach lub sklepach warzywnych.

Rozgrzewające zupy – idealne na czas jesieni i zimy

Jakie dania gotować podczas zimy? Po powrocie do domu z pracy czy ze szkoły najlepsze okażą się rozgrzewające zupy i kremy. Przygotować je można w krótkim czasie, a ich smak i aromat z pewnością zachwycą domowników. Przepis na zupę grzybową to jedna z wielu propozycji na rozgrzewający obiad. Zupa taka może być wykonana zarówno z grzybów suszonych, jak i świeżych. Inną propozycją na rozgrzewającą zupę jest klasyczny rosół, który następnego dnia bez problemu można przemienić… w zupę pomidorową!

Tags: ,
https://www.gama-sklep.com.pl/a/224-maly-pokoj-inspiracje https://www.gama-sklep.com.pl/a/11-meble-do-malego-salonu https://beesafe.pl/porady/samochod-bez-prawa-jazdy/